Jump to content
Command & Conquer SAGA

Patch 1.07 en préparation...


Recommended Posts

D'après l'annonce d'Apoc sur le forum officiel, le patch 1.07 pour Alerte Rouge 3 serait en pleine préparation dans les sous-sols d'EA.

Voici un léger aperçu du changelog du futur patch, EA y travaille encore et attend vos remarques pour améliorer la balance du jeu :

[---]

Parachuting drop speed increased globally.

The range bonus applied to infantry in garrisons reduced to 25% (was 100%).

Aircraft Return To Base speed boost reduced to 25% from 50%.

Allied Vindicator speed reduced to 150 from 180.

Allied Vindicator health reduced to 250 from 350.

Allied Vindicator reload time increased by 50%

Allied Apollo speed reduced to 170 from 250.

Allied Apollo now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Allied Apollo ammo reduced by 25%.

Allied Century Bomber reload time increased by 50%

Allied Multigunner Turret (ungarrisoned) damage versus infantry reduced by 50%.

Japan Burst Drone vulnerability to FLAK & AUTO_CANNON damage reduced by 25%.

Japan Imperial Warrior armor penalty while Bonzai Charging removed.

Japan Balloon Bomb reload time now increases based on its level.

Japan Final Squadron reload time now increases based on its level.

Japan Enhanced Kamikaze damage done to friendly units reduced by 50%

Japan Defender-VX base defense unpack time halved.

Japan Defender-VX base defense transform cool-down time reduced to 2 seconds from 15.

Japan Jet Tengu speed reduced to 160 from 200.

Japan structure health (Barracks, WF, NY) now increase with tech level. (Amount TBD).

Soviet Bullfrog Man-Cannon launched unit travel speed increased.

Soviet Conscript gun damage doubled.

Soviet MiG speed reduced to 170 from 225.

Soviet MiGs now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Link to comment
Share on other sites

aaaahhhh! enfin, le vindicator était une vraie plaie, n'est ce pas Entheral ^_^ ?

Je ne suis pas avec toit DarkKommander, le vindicator était déjà trop imposant (de mon avis) est ces mieux si vue qu'il pouvait être construit juste après la centrale :)

Edited by Divadawm
Link to comment
Share on other sites

Ho oui! je hais le vindicator ! et puis, darkommander, je suis pas d'accord ! tu peut pas contrer le rush vindicator, ni avec des defenses, ni avec des tonnes de bulfrog !! j'ai TOUT essayé !! surtout quand tu l'a dispo dès le debut!

Edited by Entheral
Link to comment
Share on other sites

Bon sang,au lieu d'affaiblir le vindicateur trouvez une facons de contrer le rush :(

EA a trouvé la bonne façon de contrer le rush... :lol:

Il est ultra cheap, rapide, pas cher et excellent pour le spam. Même les IA sont redondants avec.

Link to comment
Share on other sites

De toute manière le Vindicateur était un Rush contrable mais si trop bien maîtrisé (même par un noob) avec un poil de micro-gestion (genre même pas besoin des raccourcis...) et le tour était joué. Très bon changement en approche !

Pour l'Empire j'avoue que le coup des Burst Drone qui sont enfin un peu up c'est sympathique, c'était limite du gâchis d'en envoyer plein au casse pipe sans aucune chance de faire mouche ! (ou moustique).

Du côté Soviét, je trouve que les petits ups annoncés sont déjà pas mal. Non pas que je sois un grand ami des soviétiques (I hate them !) mais la faiblesse de certaines unités est parfois trop décisive par rapport à l'issue d'un affrontement.

Bref bref bref, voyons ce qui arrivera et ce qui sera exactement appliqué lors de ce prochain patch !

Link to comment
Share on other sites

Allied Vindicator speed reduced to 150 from 180.

Allied Vindicator health reduced to 250 from 350.

Allied Vindicator reload time increased by 50%

Allied Apollo speed reduced to 170 from 250.

Allied Apollo now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Allied Apollo ammo reduced by 25%.

Owned les alliés ! :D

C'est maintenant qu'on va voir si les pro alliés vont le rester... bizarrement, je sens que pas mal d'alliés vont jouer une autre faction, enfin je dis ça, je dis rien :)

Edited by Lowgate
Link to comment
Share on other sites

C'est surtout que si il ne touche pas aux twinblades, un hélico sera plus rapide qu'un mig :D.

Je pense que ce n'est qu'une ébauche d'éventuels changements. C'est déjà bien qu'il se mette à bosser l'équilibrage 3 mois après la sortie du jeu. Y'en a un peu marre du solo, toujours le solo... Oki, j'avoue, il y a plus de joueurs solo que multi mais bon...^^

Wait & See comme on dit (mais pas trop longtemps)

Link to comment
Share on other sites

Oui, les Alliés sont sensés être les maîtres des cieux. Là, je suis sûre que dans un Vs Apollo/Mig, le Mig en sortira vainqueur.

Le pire c'est que le MiG a aussi été diminué, donc le maître des cieux sera cette petite merde T1 de Tengu.

Link to comment
Share on other sites

Les apollos ne font pas le poids face aux migs ?

On doit pas jouer au même jeu ... Je partage l'avis des gens sur plusieurs forums qui disent que le "nerf" de l'aviation alliée est un poil trop violent ...

Le mass Tengu va devenir suprème dans les airs et ça c'est pas "normal" car pas cher, rapide et deux fois plus efficace contre des unités aériennes qui ne sont QUE aériennes, alors que le Tengu peut devenir unité sol ...

Link to comment
Share on other sites

Nouvelle version:

Parachuting drop speed increased.

The range bonus applied to infantry in garrisons reduced to 25% (was 100%).

Aircraft Return To Base speed boost reduced to 25% from 50%.

Allied Vindicator (unupgraded) reload time increased to 15s from 5s

Allied Vindicator (upgraded) reload time increased to 10s from 3.5s.

Allied Apollo speed reduced to 225 from 250.

Allied Apollo now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Allied Apollo ammo reduced by 25%.

Allied Century Bomber reload time increased by 50%

Allied Multigunner Turret (ungarrisoned) damage versus infantry reduced by 50%.

Allied IFV cost reduced to 800 from 900.

Allied Aircraft Carrier Drone health doubled.

Allied Assault Destroy build cost reduced to 1500 from 1800.

Japan Burst Drone vulnerability to FLAK & AUTO_CANNON damage reduced by 25%.

Japan Imperial Warrior armor penalty while Bonzai Charging removed.

Japan Balloon Bomb reload time now increases based on its level.

Japan Final Squadron reload time now increases based on its level.

Japan Enhanced Kamikaze damage done to friendly units reduced by 50%

Japan Defender-VX base defense unpack time halved.

Japan Defender-VX base defense transform cool-down time reduced to 2 seconds from 15.

Japanese Production Structures (Barracks, Naval Yard, War Factory) gain 25% health with each tech level purchased.

Japan Barracks Egg cost decreased to 500 from 750.

Japan Barracks T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Japan Power Plant cost reduced to 800 from 1000.

Japan Naval Yard T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Japan War Factory T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Japan Mainframe Core build cost decreased to 2500 from 3000.

Japan Mainframe Core unpack time increased to 30s from 16s.

Soviet Bullfrog Man-Cannon launch speed increased.

Soviet Conscript gun damage increased by 25%.

Soviet MiG speed reduced to 200 from 225.

Soviet MiGs now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Soviet Ultratorpedo damage reduced to 300 from 400. Damage now tapers to 100 at the edge of the blast radius.

Soviet Twinblade health reduced to 500 from 600.

Soviet Twinblade passenger capacity reduced to 3 from 5.

http://www.gamereplays.org/redalert3/portals.php?show=news&news_id=442541

Link to comment
Share on other sites

Ils ont réussi a tuer le seul avantage des alliers. A vous l'infanterie ... ou pas = )

pourquoi diminuer les pouvoirs du vindicateur. Il a jamais était cheaté. seul le déséquilibrage appollo/tengus est abusé.

@lebelge : euh, pardon mais je ne crois pas. L'appolo reste plus rapide que le tengu, bien mieux armé. Une armée de 4 appolo devrais encore pouvoir se faire 6/7 tengu-jets. Ce qui reste un bon rapport cout ( 4000 vs 4800-5600 )

Ce qui me revolte c'est que le t3 des alliers deviennent plus que faible. Les factions étaient a peu près équilibrées.

Par contre, il était temps que le combo tourelle pacificateur soit un peu moins puissant.

Link to comment
Share on other sites

Nouvelle version:

Allied Vindicator (unupgraded) reload time increased to 15s from 5s

Allied Vindicator (upgraded) reload time increased to 10s from 3.5s.

Allied Apollo speed reduced to 225 from 250.

Allied Apollo now twice as vulnerable to attack from units other than the Mig, Tengu, and other Apollos.

Allied Apollo ammo reduced by 25%.

Soviet Ultratorpedo damage reduced to 300 from 400. Damage now tapers to 100 at the edge of the blast radius.

Soviet Twinblade health reduced to 500 from 600.

Soviet Twinblade passenger capacity reduced to 3 from 5.

Ils font un peu n'imp là... ils passent du coq à l'âne.

Du coup, presque plus de "nerf" sur les alliés, par contre, les soviets, ils prennent cher... alors qu'ils ne demandaient rien à personne.

Réduire la vie du Twinblade, ok, je suis d'accord, mais en plus réduire sa capacité... autant dire qu'il ne sert plus à rien.

Ce changement radical montre une chose évidente, ils ne savent pas du tout ce qu'ils font ...

Vivement la suite :rolleyes:

Edited by Lowgate
Link to comment
Share on other sites

Le problème "only air units" c'est répétitif, lourd et pas très intéressant...Les unité aérienne devrait plus être des unité de support.

J'attend juste quelques changement coté shogun, yuriko (2 unité déjà très puissante et qui seront maintenant plus facilement accessible...), pourquoi pas un buff des allié au sol (a voirs sa fait tellement longtemps que j'e n'ai pas vu d'allié au sol...) ect...

Edited by Lk`
Link to comment
Share on other sites

Mdr.

Je comprends tout ton désaroi quand tu vois le nerf du Twinblade et ta façon de jouer :D .

Allez, t'en fais pas. Demain, il y aura une autre version du changelog.

:D

Nop sérieusement, je suis pas de mauvaise foi, je suis d'accord en disant qu'il fallait baisser la vie du Twinblade mais de là à nerfer également la capacité...

Pendant ce temps là, le Cryo a toujours 10 fois trop de PV par exemple...

Aussi, les Jap ont quelques bonnes surprises (trop peut être... ?) avec cette version :

Japanese Production Structures (Barracks, Naval Yard, War Factory) gain 25% health with each tech level purchased.

Japan Barracks T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Japan Power Plant cost reduced to 800 from 1000.

Japan Naval Yard T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Japan War Factory T3 upgrade build time reduced to 30s from 60s.

Je veux bien qu'on nerf des unités d'une faction mais dans ce cas, on boost d'autres points faibles de la même faction sinon on s'en sort plus.

Ici, on touche pas trop aux alliés du coup, on améliore pas mal les Jap mine de rien et on donne un petit coup de nerf aux soviets...

Sur le papier, ça me semble totalement fou, à voir en pratique mais bon...

Ils se sont occupés des akula par exemple, c'est bien, bonne nouvelle, mais pourquoi ils s'occupent pas non plus de l'inf alliés ? des shoguns ?

Edited by Lowgate
Link to comment
Share on other sites

Le patch 1.07 a été officiellement annoncé par APOC, il contiendra enfin le 2v2 automatch en équipes arrangées, des noms de salles convenables et une correction de la limite de rang élo lors de la selection des adversaires en partie classée.

http://www.xp3rt.com/forum/sujet-2862-Alerte-Rouge-3-Annonce-officielle-du-patch-1.07-par-APOC

http://www.gamereplays.org/community/index.php?showtopic=442839&st=0&gopid=5385774entry5385774

Comrades!

Hot on the heels of the recent Holiday Patch 1.06 comes the next premier support update for Red Alert 3, and the first patch of what is set to be a fantastic 2009 for the C&C community. Our development team is hard at work on Patch 1.07 and is finally bringing one of the most requested community features to this game: 2v2 Team Automatch! You´ve asked for it, and now we´re delivering it. Tired of teaming up with a random player? In Patch 1.07 you´ll be able to battle your way up our 2v2 Ranked Ladder with any of your close comrade´s in ranked play. Upon the release of Patch 1.07, we will reset the 2v2 Ladder and clear the playing field for new team champions to arise!

While we´re very excited to bring the C&C community 2v2 Team Automatch to Red Alert 3, Patch 1.07 will also deliver a number of other exciting and critical updates to further improve your online experience. Here is an overview of what you can expect:

•Addressing a number of critical multiplayer exploits related to constructing wall hubs, the Chrono-Rift & Cryocopter, and selling your MCV

•Adding a small amount of multiplayer balance changes across all 3 factions. Greg Black is already addressing your feedback from the thread!

•2v2 Team AutoMatch (as mentioned above)

•Fixing Elo “range†functionality during automatch search so that you connect with players closer to your rank and Elo score

•Consolidating and renaming some of our game lobby´s to facilitate easier navigation for the game type you are looking for

•A number of technical fixes. We will post the complete list closer to release.

Patch 1.07 is well in development and will be coming out soon. For more updates, including the complete change-list, keep your eyes posted here at CommandandConquer.com and on our official forums. I will keep you updated as we near the release date.

Cheers,

APOC

Vivement :o

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...